Ogłoszenie

Odsłony

#1 2012-03-30 21:33:01

 luka006

Moderator

Skąd: Ścinawka Średnia
Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 28
Punktów :   
Wiek: 17
Pojazd: Derbi Senda R

regulacja gaźnika

myśle że komuś może się przydać   ;D


Regulacja wygląda tak:

- wkręcasz obydwie śruby do końca

- wykręcasz śrubę od powietrza o 2 obroty

- odpalasz moto i czekasz aż będzie ciepłe, gazując bo pewnie będzie gasł

- gdy się zagrzeje wykręcasz/wkręcasz śrubę od powietrza co pół obrotu, szukając najwyższych obrotów (moto będzie wchodził na obroty lub spadał z nich)

- gdy już znajdziesz te najwyższe obroty to regulujesz niskie obroty aby moto nie gasł

- wkręcasz motor na najwyższe obroty, sprawdzasz czy nie przerywa, szybko reaguje na gaz itp. Jeśli tak to jedziesz na wycieczkę z kilometr, wracasz pod garaż i od razu wykręcasz świecę. Jeśli świeca jest mokra i okopcona to dostaje za dużo paliwa więc o pół obrotu wykręcasz śrubkę od powietrza, jeśli jest za jasna to dokręcasz o pół. Znowu jedziesz na wycieczkę i odkręcasz świecę, dążysz to koloru kawy z mlekiem, no i aby motor jak najlepiej wchodził na obroty.

Nie pytać o ile ma być wykręcone bo nie ma reguły, nic nie gadać, tylko do garażu i do skutku regulować. Jedni bawią się z tym w 5 min, a inni cały dzień.


Wersja wg "świata motocykli":

Najpierw staramy się utrzymać motocykl na chodzie aby zagrzał się silnik (przypominam że gaźnik regulujemy na ciepłym silniku
). No to zaczynamy regulacje, na początek proponuje wolne obroty, wyregulujemy je śrubką z charakterystyczną sprężynką (zabezpieczenie
przed poluzowaniem się od wibracji) kręcąc tą śrubką w prawo (dokręcając ją) zwiększamy wolne obroty, zaś kręcąc w lewo (odkręcając ją) zmniejszamy, jeżeli moto już utrzymuje wolne obroty pozostawiamy śrubkę ze sprężynką w spokoju. Przejdźmy teraz do regulacji powietrza, drugą śrubkę (w gaźniku PHVA na płaski śrubokręt, srebrna, na lewo od pierwszej śrubki), najlepiej dokręcić do oporu po czym luzować co 0.5 obrotu i sprawdzać dodawając gazu czy moto ładnie wkręca się na obroty i czy ładnie z nich schodzi, jeżeli nie to odkręcamy następne 0.5 obrotu i znów sprawdzamy aż osiągniemy cel. Jeżeli moto po odpaleniu równo chodzi, nie gaśnie bez dodawania gazu, i ładnie się wkręca na obroty ---> gaźnik wyregulowany.


_____________________________________________________________________________

http://www.youtube.com/watch?v=Xy4R1HEXfb0

Offline

 

#2 2012-03-30 22:25:51

 Kryniu

Administrator

Skąd: Ścinawka Dolna
Zarejestrowany: 2012-03-28
Posty: 57
Punktów :   
Wiek: 15
Pojazd: Honda SFX

Re: regulacja gaźnika

Dobry poradnik , może nawet z niego skorzystam.  +


____________________________________________________________________________
Skuter jest Bogiem ,tuning nałogiem , moc to podstawa , stunt to zabawa.

Offline

 

#3 2012-03-31 11:50:37

 devillucyfer

Początkujący Tuner

34910672
Skąd: Wojciechowice/ Kłodzko
Zarejestrowany: 2012-03-29
Posty: 49
Punktów :   
Wiek: 15
Pojazd: zbik, prymus, eagle 250 sport
WWW

Re: regulacja gaźnika

+
nie we wszystkich moto tak jest np. w skuterze 4t inaczej
jak wszystko pójdzie gładko dodam poradnik jak to zrobić w 4paku


____________________________________________
jeździć umie każdy zapie*****ć tylko nie liczni...
--------
LwG ;D

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zdrowie pit 2013 program